måndag 11 augusti 2008

Jag måste lära mig tala danska

Helgen har varit fullt upp. I torsdags kom Ebba och Suzanne på besök och jag hämtade dom på flygplatsen klockan 2200. På vägen hem kom värsta ovädret och det blixtrade omkring oss. Man riktigt såg blixtrarna precis som när man ser dom i tecknade filmer :) Jätteläskigt!

I fredags var det 080808 och vi skulle på bröllop! Alex jobbarkompis Dennis gifte sig med sin Anja. Dom var SÅ fina och hade gjort så fint hemma i sin trädgård där festen sen fortsatte. Jag tycker det är lite jobbigt att vara den enda som inte talar danska ibland. När någon kom fram och pratade och jag svarade på svenska ser man direkt på dom när dom inte förstår. Precis som skräcken själv står framför dom fnissar dom lite och vänder på klacken... :) Jag måste alltså försöka lära mig danska!

Nu är det något som luktar här hemma... bäst att gå och byta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman, att du ska lära dig danska stämmer väl inte. Din förstålelse för det språket är enormt bra. Det är väl dom som ska försöka förstå svenska bättre. Du är en klippa!! Puss o Kram