måndag 10 december 2012

Lite syskonkärlek på Nobeldagen

Syskonmys
 
Det snöar och snöar dagarna i ända i Sverige just nu! Jag tycker det är underbart att det får vara vinter och håller alla tummar och tår att det håller i sig över jul och nyår. Så vi har tid att leka ute i snön...
 
Jag har fixat och donat lite här hemma och förberett tjejernas luciakläder till på onsdag. Deras dagis har som tradition att vara ute (vet inte om jag gillar det sådär jättemycket) på lucia. Förra året regnade det och jag hoppas vädergudarna är med oss på onsdag!
 
Nobelfesten har gått på tvn hela kvällen och jag gillar att se det. För mig är det en lite tradition att se det såhär lite innan jul. Vet inte var jag fått det ifrån men kan inte komma ihåg att varken mamma eller pappa satt och tittade på det. Inte gör Alex det heller.... :) Jag gillar det iallafall!
 
 

Inga kommentarer: