söndag 21 april 2013

Våren är här!

Så har våren äntligen kommit, det måste man väl få säga?! Solens strålar värmer verkligen men när dom försvinner för en stund kan det bli kyligt. Det är ljust ute, morgon, dag och lagom länge på kvällarna. Så skönt! Jag brukar inte vara den som verkligen längtar efter sommaren, även om jag älskar sommaren, precis som alla andra. Men jag gillar alla månader efter sommaren då hösten kommer och sen är det julmys och längtan efter jul. Kanske är månaderna i början av året lite små gråa och tråkiga ibland. Men så plötsligt brukar våren komma. Efter tillräckligt varma somrar brukar jag tom tycka det är skönt med svalare höstvindar och klarare luft. Ja ungefär så brukar det vara för mig... detta år har jag verkligen läääääängtat efter sol och sommar. Typ som alla andra!! Förra sommaren gav oss inte tillräckligt med sommar, sol och D-vitamin så vi skulle överleva hela mörka vintern. Nu är sommaren snart här igen. Äntligen!
 
Nog om svammel...
 
Vi har haft en härlig helg. Varit ute mycket och lekt i solen. Lilla Mysen har invigt rullskriskorna för i år och Minna har lärt sig cykla med stödhjul. Vi har träffat vänner i parken. Köpt gympadojjor till barnen och Lilla Mys nya skoj var SÅ snabba så hon springer hela tiden. Hon och jag SPRANG iväg till hennes tjejkompis på en liten kvällsfika. Jag har promenerat i friska luften när barnen lagt sig och nu dricker jag och A te. Nu är jag trött men redo för en ny vecka.
 


Inga kommentarer: