lördag 7 april 2012

Min nya vän, kettlebell!


Här är min nya vän, kettlebell. Med två barn och en man som reser mycket så finns det inte mycket tid till att åka iväg till träningscentret och vara borta några timmar. För timmar tar det faktiskt när man skall iväg och träna sådär. Löpturer ute är ju optimalt med men mitt bäcken är inte tillräckligt starkt för den löpning jag höll på med innan barnen kom. TYVÄRR! A och jag är ganska duktiga och tränar på sommarhalvåret, ute på balkongen, när barnen har somnat. Nu är vi snart där igen och lite varmare vindar så står vi snart där ute igen. Vår nya vän för i år är kettlebellen och den invigdes idag. Det skall bli riktigt kul att träna lite nytt och efter invigningen idag känner jag det redan i kroppen!

Här hemma där mamma bor (i Farsta, Stockholm) finns ett superbra utegym så vi tog med oss kettlebellen, och barnen såklart, och gick dit. Soligt men kyligt var det och vattnet glittrade framför oss. Barnen sprang omkring och roade sig med pinnar och varandra och vi fick en härlig träningsstund. Jag känner det redan i kroppen, härligt!



Vi köpte kettlebellen på  HE fitness som finns på Sveavägen och fick superservice av tre trevliga killar. Trevliga, hjälpsamma och billiga!! Den ena killen var så vänlig och visade en massa övningar med de här kettlebellen, och jag fick testa lite. UTAN att känna mig dum :) Barnen var ju med och Lilla My fick till hennes stora glädje, ett hopprep med sig hem. Såg att dom har webshop också så shoppa och börja träna ni också! ;)


Inga kommentarer: