måndag 23 juli 2012

Lärt mig en läxa!

Detta är en lång historia men jag skall göra den väldigt kort och inte gå in på så mycket detaljer.

Jag köpte en klänning från Odd Molly på Blocket i april. Fick hem den och insåg att den var alldelels för liten. La ut en annons på blocket och en tjej vid namn Josefin köpte den. En månad senare skriver hon ett mail att den är trasig i knappen på armen och är helt obrukbar och vill häva köpet. Lite konstigt tyckte jag eftersom jag inte upptäkt det själv eller säljaren jag köpte den av nämnt det och sagt att den var hel och fin. Jag har ingen plikt att häva köpet men orkar inte strul så jag går med på det. Hon skulle skicka klänningen och jag föra över pengar. Jag bestämmer mig för att vänta in klänningen innan jag för över pengar. Ingen klänning dyker upp och jag mailar henne för att höra om hon skickat den. Inget svar. I juni får jag ett mail där hon undrar om jag fört över pengarna. Jag svarar att ingen av oss verkar vilja ta första steget och skicka eller betala och erbjuder mig att betala hälften innan hon skickat klänningen och resten när den kommit. Hon blir rasande och efter endel mail fram och tillbaka så är jag dum nog att för över pengarna. Tror ni jag fått klänningen?! Nej...

Idag tog jag med mig mitt moraliska stöd, Lilla My, och åkte till polisstationen och anmälde henne. Vet ni vad surtanten till polis gör?! LÅNGNÄSA!! och säger sen att det är lite rätt åt en när man handlar på nätet. Mycket bättre att gå till affären! Det är ju faktiskt skrattretande att polistanten bakom glasrutan gjorde långnäsa! Jag är iallafall otroligt lättad över att äntligen fått det gjort. Nu finns det inget mer jag kan göra. Jag har iallafall lärt mig en läxa... på det hårda viset!

Inga kommentarer: