onsdag 28 april 2010


V13 och känner mig betydligt mer svullen denna gång än när jag var gravid med LillaMy

BM besöket idag gick bra. Inskrivningen gjordes av en barnmorskestudent (min BM påförlossningen var också BMstudent så jag har bara bra erfarenheter av dom) och min riktiga BM skall själv ha barn i juli så jag kommer få ytterligare en annan barnmorska innan det är dags för denna bäbis att kika ut.

Mitt blodvärde var lite lågt så hon ville gärna att jag började äta järntabletter. Men eftersom min mage verkligen strejkar när jag äter det så skall jag försöka med lite extra järnrik mat istället. Eftersom min mamma hade graviditetsdiabetes när hon var gravid med mig och nu har typ1 diabetes skall jag göra ett tidigt glucosbelastning redan om två veckor.

Efter att ha lämnat några rör blod både igår idag känner jag mig helt slut. Jag kunde vila lite på soffan medan Lilla My satt och tittade på Pippi Långstrump. Nu är A mer än väl välkommen hem.... vi får dock vänta tills imorgon!

1 kommentar:

sara sa...

Skönt att det gick bra! :) Hoppas att blodvärdet blir bättre utan tabletter, du kanske kan kolla på hälsokosten om de har några andra alternativ annars..?

Trevlig valborg på er! Ut och njut av brasan :)

PUSS!