tisdag 16 november 2010

Glögg och solsidan


Tänk att så små saker kan göra en så glad! Hoppas verkligen Solsidan lever upp till mina förväntningar..

För en mindre evighet sedan (känns det som eftersom det hänt mycket i vårt liv sedan dess) kom grannpojken och sålde jultidningar. Jag ville ju hjälpa honom lite grann eftersom jag tänker att det lika gärna kunde vara Lilla My om några år och beställde hem Solsidan. Det är SÅ många som pratat gott om denna serie och jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt. Igår ringde han på dörren igen och kom med leveransen. Finns det något bättre än att kolla på avsnitt efter avsnitt på en serie? Jag glädjer mig till att komma igång och se Solsidan iallafall och hoppas att både A och jag kommer gilla den.

Idag träffade vi Jesper och åt lunch på Martinas jobb. Mys! När hon slutade skulle hon in på systemet och kolla efter årets glögg . Jag ville självklart haka på. Jag gick därifrån med två flaskor och glad som barn på julafton. Glädjer mig SÅ till att smaka årets glögg. Berättade för mamma vad jag köpt hem och eftersom dom kommer imorgon så kan vi premiärsmaka i helgen. Mamma och jag planerade även för lussebak i helgen också. Nu börjas det...


Inga kommentarer: