torsdag 19 november 2009

Byte

Igår blev en helt galen dag, på ett roligt sätt. Jag har länge väntat på att en fin, vit ekeskogsoffa skulle komma ut på blocket här i Malmö. Igår morse gjorde den det och jag skyndade mig att ringa och bestämde att vi skulle komma på kvällen. Jag ringde och varnade A att han skulle hjälpa och bokade släp. Väl hemma från jobbet skyndade jag mig att lägga ut vår soffa på blocket så vi skulle slippa ha dubbla.

A ville ha hjälp av Jesper och medan dom gav sig ut i stormen drack jag te med Martina och barnen lekte. :) Bra deal eller hur, dricka te hos vänner medan man får soffan hemlevererad :)

Min mobiltelefon började ringa och många ville ha vår soffa. Hela 22 stycken har ringt och mailat men en kille kom igår och la handpenning och idag hämtade han soffan.

Gamla soffan

Nya soffan

Nu sitter jag och njuter en kopp te i vår nya soffa och den är så mysig!!

1 kommentar:

Ebba sa...

Jättefint! Vad roligt att få en ny soffa, en ny stil och samtidigt aå snabbt och smidigt bli av med den gamla.

Hoppas det gick bra ikväll när han hämtade den :-)

P & K