torsdag 17 december 2009

17 december

Japp, idag är det min födelsedag och denna dag börjar lida mot sitt slut. Jag sitter i soffan med te och choklad som jag fick i present idag och bara myser för mig själv.

Jag har varit ledig och skulle ha Lilla My hemma från dagis. Hon var på dagis i två timmar iallafall för dom hade julfest där med Nålen (de stora barnen går på avd Nålen). Dom dansade runt granen, fick en varsin påse med frukt och russin. Sen fick dom ta hem lite saker som dom själva gjort. När jag hämtade henne stod fröknarna och torkade kräk på golvet från någon som blivit magsjuk. Det var tydligen ytterligare 4 som hade stannat hemma idag för att dom kräkts under natten. Tydligen går det nu magsjuka på dagis... hua!

Efteråt åkte jag och Lilla My till Fia och Mattis nya hus. Jättefint hus med perfekt liten trädgård! Sån vill jag också ha.... :) Fia hade köpt tårta (något av det godaste jag ätit) och så fick jag en liten present med te och choklad. Jättemysigt!


Ledsen för den dåliga bilden men den är tagen med mobilen

Eftersom A är bortrest så har Lilla My och jag bara tagit det lugnt och myst, bara vi två. Kokade tomtegröt som vi mumsade i oss innan Lilla My blev övertrött och fnittrade mest hela tiden. Hon ville att jag skulle kittla henne under armarna... vem vill egentligen det? :) Då skrattade hon så hon kiknade!



Nu sover hon sött och jag ska också strax gå och lägga mig. En dag kvar på jobbet innan vi flyger till Stockholm och tar julledigt!

Tack alla som grattat mig på min födelsedag. Jag är glatt överraskad över alla fina meddelanden! :)

Inga kommentarer: