tisdag 28 februari 2012

Lilla räkan har feber... hög feber!

Denna dag har jag haft min första VAB-dag ever. Aldrig har jag haft en sjukdag för barnen men idag var det dags. Minna fick feber inatt, inga andra sjukdomstecken som snor, hosta eller kräkningar. Påminde lite som förra gången hon fick njurbäckeninfektion. 40,6 graders feber som inte rörde sig ur fläcken trots alvedon. Vi fick komma till vårdcentralen där dom tog steptokockerprov - neg, och kollade lungor, öron och allt såg bra ut. Vi fick gå hem med en kopp!!! som hon skulle kissa i. Hur i hela världen skulle jag få ungen att kissa i en kopp.?! Jag lyckades! Väl hemma somnade hon i min famn, sov två timmar och vaknade till sist. Man brukar ju vara lite kissig när man sovit så jag gick upp, tog av henne blöjan och ställde henne i badrummet och satte på duschen. Efter någon minut blev hon helt stilla och jag lyckades pricka in den lilla strålen med muggen :D Vilken lycka!

På vårdcentralen igen blev dom lite! imponerade att jag lyckats få kiss i muggen och provet visade lite av varje, så dom sände det på odling. Fick tips att testa ipren eftersom hon nu haft 40 graders feber sedan inatt utan att jag lyckats få ner den. Det skall dom tydligen inte ha så länge utan man bör få ner den med febernedsättande medicin. Efter lite ipren gick den ner till 39 och hon blev lite livligare. Men bara lite... sen somnade hon i min famn igen! Lilla räkan, så snäll har hon varit och sovit i min famn nästan hela dagen. Trots att hon gav värme som värsta brasan var det lite mysigt... hoppas dock på en piggare Minna imorgon. Då ska A vara hemma och jag får gå till jobbet!


1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, bra jobbat! jag är imponerad :) Hoppas hon kryar på sig snart. Kram Emma