torsdag 7 maj 2009

ZZzzz

Natten till idag var en av de jobbigaste nätter jag någonsin har haft med Lilla My. Hon har aldrig varit besvärlig på nätterna och har ofta bara ätit och somnat om igen, utan att göra massa ljud ifrån sig eller skrika. Men inatt ville hon inte vara själv och hon var ledsen mestadels hela tiden, så jag tog in henne till vår säng. A var ju bortrest så plats fanns det gott om. Hon somnade på en sekund men låg och vred och vände sig varje j'**kla minut :) Jag fick fötter i magen, i ansiktet, märkte att det luktade kiss för att hon tryckt upp blöjan i ansiktet på mig, plötsligt låg hon på andra sidan sängen, farligt nära att ramla ner för att sen flytta så att hon låg och andades mig rakt i huvudet (barn luktar heller inte hallon ur munnen på natten). Jag kunde bara inte sova så klockan halv tre bar jag in henne i sin säng. När jag stängde dörren började hon skrika. Vid tre tiden blev det tyst och mamma kunde gå och lägga sig.

Tack vara denna härliga natt tog vi oss båda en härlig tupplur på eftermiddagen och sov i 1½ timme. Efter det var det två pigga tjejer här hemma som gick och väntade på att A äntligen skulle komma hem.

När jag nu är utvilad och jag vet att det (förhoppningsvis) bara var en engångsnatt så är det ganska komiskt och jag kan skratta åt det. Men det gjorde jag ju inte direkt vid tretiden inatt... vi sover helt klart bäst i våra egna sängar!

1 kommentar:

Marta sa...

hoppas att du får en trevlig helg och att du mår bra! kram