tisdag 15 juni 2010

Halvtid


Magen verkar krympa och rumpan bara växer. SÅ snyggt, verkligen!

Nu är jag inne i vecka 20 och halva tiden har gått. Hoppas jag iallafall, vill inte gå över tre veckor som man får göra här i skåne... fy, hemska tanke! Iallafall så tycker jag att magen står lite still men jag har ju fått se och höra lilltjejens hjärta och igår var första gången jag var säker på att jag kände henne. På dagen puffade hon på mig ett tag och på kvällen började hon igen. När jag då lyfte på tröjan kunde man se puffarna utanpå magen också. Synd att A är bortrest och missade det..

Såhär står det iallafall om bäbisar i magen v 20.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.
Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.



2 kommentarer:

Ebba sa...

Åh, ett litet extra grattis till att liltjejen sprattlat till så även du kände och såg det :-)

Att du står helt klädd i svart gömmer liksom undan din fina mage.. vill se mera :-)

Ser ist att Hm Garden-klänningen hänger i bakgrunden.. är du nöjd med den. Den ser väldigt fin ut iaf :-)

P o K

Annelie sa...

Det är lite mysigt faktiskt att känna henne... har väntat otåligt :)

Jo, svart kanske inte var det smidigaste färgen.. ska ta en bättre bild då :)

Gardenklänningen gillar jag verkligen!! Jag tog en storlek större än vanligt så den är lite stor upptill men har jag ett linne under går det bra... jag växer snart i den helt och hållet ;) Den är ett tips!