fredag 11 juni 2010

Lycka i illamåendemolnen

Igår var det dags för RUL och den låg och ville vara lite hemlig. Barnmorskan försökte länge och väl kolla hjärtat (man såg att hjärtat slog men hon kunde inte kika närmre på det hon skulle för att den låg och gömde sig själv på något sätt). Jag fick upp och dansa, skaka rumpan för att se om den ville visa lite mer men det hjälpte inte. Tillslut kom en annan barnmorska in och hon fick tillslut till det och kunde se det som skulle. Den lill* ville absolut inte visa vad den var för något och knep ihop med benen så BM sa att det var omöjligt att se.... glad var man att allt var bra med den men lite besviken var jag nog att man inte kunde se. Jag ringde och beställde tid för ul tills dag igen :)

Idag låg den åt helt andra hållet och sträckte på sig och kröp ihop. Sparkade och vinkade och gömde sitt ansikte som i titt ut. Så söt! När BM sa att det var en flicka kunde jag inte se något för mina ögon var fulla med tårar men hon var iallafall övertygad om att det var ett flickebarn till! Två flickor, hur ska detta gå i tonåren? :)



Här ser man tydligen, tydligt, att det är en tjej :)


10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt för mormmor att fä en tösabit till nyfiken på hur hon ut när hon tittar ut många kramar mamma/mormor och Göran

Anonym sa...

Hej kära Annelie och Alex.Har nu fått uppleva den vackra BILDEN AV DET NYA LILLA BARNET.DET ÄR SÅ FANTASTISKT ATT MAN REDAN I DETTA SKEDE KAN SE VAD DET BLIR!HOPPAS ATT DU ANNELIE INTE BEHÖVER MÅ ILLA SÅ LÄNGE TILL! KRAM LILLEMOR

Annelie sa...

Åh vad ni är goa! Det blir så kul med två tjejer och jag hoppas dom kommer ha mycket roligt med varandra. Tack Lillemor, kul att du läser bloggen! Visst är det förundransvärt att man kan se vad det blir :) Jag har väl fått mammas fins gen att må illa hela graviditeten.. tack mamma :D

Anonym sa...

Grattis igen!!!! Vad kul med en liten tjej till :o)
Har ni några namnförslag?

Kramar från Emelie o Stella

Annelie sa...

Tack Emelie och lilla Stella! Ja det blir kul med en liten tjej till. Tänk dig tjejerna i åldern 18 + 15 :) Ljuvligt! Nja vi har inte pratat om namn så mycket innan vi visste. Jag gillar Vera väldigt mycket men vi ska ju vara två om det :) Visste ni vad Stella skulle heta innan hon kom? Kram kram

Anonym sa...

Nja, vi hade nästan bestämt helt kan man väl säga. Vi hade Stella som nr 1 om det skulle bli en tjej (jag visste ju men Fredrik ville inte veta innan födseln hihi). Vi gillade Linnea oxå, men det är ju så vanligt nu så det fick bli som mellannamn istället :o)

Vera är jättefint!
Kram kram
/Emelie

Molly sa...

Grattis!
Det är underbart med två tjejer...
(Jag vet ;-) )

Kram på er!

/Molly

Annelie sa...

Tack Mollan! Jag får komma krypandes till dig med frågor när det väl är 2 av dom i vår familj :) Dina är ju lite äldre så du vet ju allt föra mig! ha ha

Linnéa är också jättefint, det har jag som favoritnamn också. Jag skulle vilja ha några namn, två kanske, och välja när hon kommer. Vad kul att du visste att det var en tjej men inte Fredrik. Såg du det själv på ul? Hur i hela världen kunde du hålla dig från att försäga dig? :)

Anonym sa...

Åh vad roligt! Vad mysigt med en till liten tjej. :) Stort grattis till er båda. Stor kram Linda N

Annelie sa...

Tack vännen!! Hoppas allt är bra med dig!? kram på dig