fredag 30 juli 2010

V 26



Lilla My ville gärna vara med på bild och ställde sig vid spegeln i två sekunder. Gäller att vara snabb om man ska fånga henne på bild!

Igår var det dags för besök hos barnmorskan och jag har inte varit där sedan inskrivningen i v 11. Ännu en ny BM för de två jag gått hos innan har båda fått barn. Denna verkar jättegullig och henne skall jag gå hos resten av tiden nu. Hon berättade att dom fått svar på proverna man tar på inskrivnigen och att det var positivt för GBS. En bakterie som orsakar infektion hos mig. Kan smitta bäbisen vid förlossningen men för att hindra det kommer jag få antibiotika när värkarna sätter igång. Skulle bäbisen bli smittad kan den får lunginflammtion, blodförgiftning eller hjärnhinneinflammation. Men det är inte inte all alla som blir smittade. Bara att hålla tummarna att lillasyster slipper. Jag skulle inte oroa mig eller komma ihåg något utan det stod med stora bokstäver i min journal så förlossningen ser det när jag kommer in. Så nu tänker jag inte mer på det :) Annars såg allt bra ut och magen växte som den skulle. Hon tyckte jag skulle börja äta järntabletter för järnvärdet var lågt och det kan jag känna av idag. Känner mig trött och orkerlös. Beror det på dåligt järnvärde eller dåligt väder?!

Inga kommentarer: