måndag 13 december 2010

Lucia


Jag sitter nu och inviger mina nya nagelack. Ja, inte båda på en gång, men idag får det bli det ljusa som heter Guchi Muchi Puchi. Det andra är mörkrött och jag tror det kommer bli väldigt fint, lite Annelie över det färgen som heter Bordeaux.

God Luciamorgon!

Idag är det redan den 13 december och det vakas lucia i hela landet. Lilla My har sedan länge övet på luciasånger på dagis och det har vi fått höra här hemma. Dom har också själva fått välja vad dom ska klä ut sig till och hon vill väldigt gärna vara Sankta Lucia så det ska hon få vara. Hon ska tydligen gå först i ledet med sin promenadkompis Maximilian. Klockan 1700 är det dax på hennes dagis.

Idag ska jag på efterkontroll hos min BM på MVC. Skall bli kul att prata lite om förlossningen och få se journalen. Efteråt hoppas jag hinna uträtta lite ärenden. På onsdag åker jag och flickorna till Stockholm och innan dess är det mycket som skall hinnas med. Dags att sätta fart!

Inga kommentarer: