torsdag 30 december 2010

Vår julafton

Vår julafton var jättemysig och vi tillbringade den hos min morbror Tomas och hans Maria. Mina kusiner, mormor och morfar, mamma och Göran och min bror var med. Vi har länge väntat efter julafton för det var dagen D då Lilla My skulle ge sina nappar till tomten. Hon är vanligtvis livrädd och sitter som en fastklistrad apa på våra kroppar såfort hon ser någon utklädd, så jag trodde ju aldrig att hon skulle våga ge napparna till tomten. Hon överraskade dock oss alla och trots sin rädsla så gav hon honom sina nappar. Han fick dessutom TVÅ kramar, en från Lilla My och en för Minna som inte kunde ge sin själv. Så go hon var!

Min kära morbror är en riktigt mästerkock och hade gjort massa gott på julbordet. Alex blev dessutom bortskämd med det danska julbordet, fläskestek och allt som hör till. Jättegott var det!


Min kära mormor vid julbordet


Jag och Göran


Sitter i trappen och väntar på tomten. Där satt hon inte länge för hon upp i As famn när det knackade på dörren!






Bildbevis!


Har man varit så duktig så får man en julklapp av tomten :)




Tillslut försvann rädslan och hon hjälpte till att dela ut klapparna.



Min morbror myser med Minna som för övrigt mest sov sig igenom hela julafton.





Min bror Mats och tjejerna



Inga kommentarer: