tisdag 20 september 2011

Hemresedag

Idag är det vår hemresedag och vi skall packa bilen full och fara hem mot Skåne. S n ä l l a mamma, jag vill inte åka hem, det här är min säng också! Sa Lilla My när jag berättade att vi skulle åka hem och hon skulle få komma hem till som egna säng. Det är med blandade känslor, som alltid, att åka tillbaka till Skåne igen. Jag har vänner och familj här och tom Lilla My har sina egna vänner här som hon pratar mycket om. Tom A börjar få sina egna vänner här uppe! Det är som vårt andra hem men jag kan inte låta bli att känna mig väldigt splittrad. Ju mer jag funderar på det desto jobbigare blir det så nu är det väl dags att bara ta tag i först och börja packa bilen full...



5 kommentarer:

Fia sa...

Usch ja, kan förstå att det känns jobbigt för dig/er ibland. Men en sak ska ni veta, vi är iaf väldigt glada att ni bor i skåneland:-)

Unknown sa...

Hej Anneli! Följer fortfarande din blogg :) Du kör bil mellan städerna mycket va? Hur går det? Funderar på att köra till mormor i Lund, men är lite oroad inför så många timmar i bilen.. Kör isf själv då och Filippas stol kan ju bara va där bak. Funkar det bra för dig, har du några resetips så får du gärna dela med dig :) Vore synd att lixom inte komma iväg bara för att man drar sig för bilresan..

Kram !!

Anonym sa...

Hej hoppas att hemresan gick bra, när vi kom hem efter arbetet kändes det jätte tomt och tyst ingent liv av små barn och allt där till, som vi börjar bli vana med, men vi kommer snaart ner när flickorna fyller år, kramar mamma och Göran.

Annelie sa...

Fia: vad snälla ni är! Vi är så glada att vi har er här också :)

Emma: Ja det blir endel körandes mellan Stockholm och Skåneland, mer nu när jag är mammaledig. Jag tycker det går jättebra att åka bil med barn (beror iof på barnen). Kan inte Filippas stol vara fram? När jag kört ensamt med Ett barn har jag haft stolen fram så man har koll och kan ge napp tex. Stanna emellanåt och planera med leksaker, snaks och annat kul som kan underhålla. du kommer klara det galant!

Mamma o Göran: ni är bäst! Tack mamsen för den underbara sovmorgonen!

Unknown sa...

Nej, det är det som är kruxet. Hennes nya stol kan bara vara bak. Annars hade det inte varit några problem.. Hmm, får se hur jag löser det hela! :)