torsdag 29 september 2011

Torsdag - en vanlig dag hemma hos oss




Vår lilla solstråle. Vill hon så kan hon charma omkull mig, vill hon så kan hon det motsatta också...

Idag har varit en helt vanlig, mysig, dag hemma hos oss. Lilla My skruttade iväg till dagis imorse (mycket tack var hennes nyvunna vän Thea :) ). Jag och Minna fick mysigt besök från våra grannar som har en liten tjej som är ungefär 2 månader yngre än Minna. Jättegulligt att se som små utforska varandra och Minna är inte så van att träffa små i hennes egna ålder, hon böjde sig framför Celina flera gånger och liksom kikade henne rakt upp i ansiket. Vad är det där för filur? Dom var så söta!

Efter dagis så var vi ute och cyklade här i området. Det har varit helt fantastiskt väder, rena rama brittsommare! Minna gillade det också och hade inte alls lust att sova, vilket jag verkligen ville att hon skulle, annars skulle ju inte kvällen blir särksillt rolig. Jag gav upp och satte barnen i bilen för att köra runt en tur så att Minna skulle få sova. Sagt och gjort, båda barnen som på två sekunder...

Det blev tom en lite tur med tjejerna Mellergård till lekplatsen när jag åkt runt en stund och barnen fått vila lite.

Nu är barnen badade, nattade och en trött men nöjd mamma sitter i soffan med en kopp chaite. Imorgon kommer vår andra hälft hem och vi längtar!