torsdag 8 september 2011

Torsdag morgon...

Denna bekvämpall står hemma och skall monteras. Jag är expert på att montera IKEAs möbler så den kommer upp när jag kommer hem till Skåne igen. Den skall målas i en fin färg också, vit, svart eller kanske turkos?

..och jag sitter och äter äggsmörgås och dricker te, alldelels själv i lugn och ro. Kan behövas för vi har en intensiv dag framför oss med begravning för min farfar. För att lätta upp stämningen därefter skall vi till vänner på middag. Vet att jag kommer somna gott ikväll efter en känslosam dag!

Ikea var och hälsade på hemma hos oss i måndags. Varuhusen vill gärna träffa och komma hem till kunderna som bor omkring deras varuhus, se hur dom bor, vad dom gör i alla rum, vilka stilar som finns osv. Allt för att få till deras utställningsrum så bra och lockande som möjlig. Dom hade massor med frågor om oss och vårt hem som skulle besvaras och det är ju kul att få tänka till om sitt hem ibland för hemmablind är något som jag lätt kan bli. Nu kom frågor tex var vi lägger alla småting som nycklar, papper, plånböcker, mobiler osv, så skulle man kryssa i vilka rum detta hände i. I vårt fall ligger det där överallt!! Det blev ett kryss i varje rum, tom badrummet för där hittar jag mobilerna emellanåt :) Jag kom fram till att vi tillbringar mycket tid i köket där vi både äter nästan alltid (förutom en kopp te som jag och A intar i soffan på kvällarna) i köket, jag och Lilla My sitter ofta och pysslar vid köksbordet, vi sitter ofta och pratar vid köksbordet osv. Efter alla dessa frågor fick jag göra en grundlig rundvisning av lägenheten och vi pratade och disskuterade varje rum, vad som var bra, dåligt och favoriter. Därefter gick dom själva runt och fotade, mätte, skrev egna kommentare osv i hela lägenheten. Som tack fick vi en fin korg med lite smått och gotti. Ett litet monteringsobjekt i form av en Bekvämpall fick vi också med. Tack för en kul stund, IKEA!

Nu är jag mer inredningssugen är någonsin! Tänk om jag hade en miljon när jag vaknade i morse....


Inga kommentarer: