söndag 21 oktober 2012

Kalasdag

Lilla My i parken idag när vi var där och luftade barnen lite. Spelade bland annat brändboll, lekte i lekparken och sprang av oss lite granna! 
Idag har vi haft Alex vänner som han känner från skoltiden, på besök och firat tjejernas födelsedagar. 22 människor, både barn och vuxna, fyllde vår lägenhet och behöver jag säga att det var fullt hus? :) Väldigt trevligt även om jag knappt hann prata med något utan mest huserade i köket. Hade förberett mat och gjort gulasch till de vuxna. Tyvärr så blev kötte för hårt och såsen för lös... jag blir SÅ irriterad när jag bjuder på mat och det inte blir bra! Jag, som varit vegetarian i flera år, är inte duktig alls på att laga kött. Jag blir lite irreterad på mig själv att jag ska ge mig på att laga kött när jag ska bjuda på mat... ha ha ja ja, man lär sig alltid något och det var trevligt och barnen har haft jättekul! Det är huvudsaken att man träffas och ses :)

Nu skall familjen trötta gå och sova. Dagis har planeringsdag imorgon så jag och tjejerna skall vara hemma. Skall bli underbart skönt och mysigt och vi har planerat in att titta närmare på de fina presenterna och gå till lekplatsen. Frisk luft skall vi iallafall få!!

Inga kommentarer: