lördag 19 januari 2013

Sommar och soliga dagar....

Lilla My och jag på Mallorca sommaren 2011. Härligt!
 
Nä.... inte riktigt! Här är det snö, -5 grader och klar luft. Vinter m Ded andra ord. Jag har hört att dom "där hemma" I Stockholm har lite kallare.... runt -17 grader. Vi är mitt i vintern, januari. Ändå kan jag inte riktigt sluta tänka på lite på vår, sommar och ljusare dagar. Men det är ett tag kvar!

Idag har vi varit på födelsedagskalas i DK då tjejernas kusin fyllde 13 år. Tretton år! Tänk när tjejerna är så stora, det är väldigt märkligt att tänka på att dom kommer bli så stora en dag. Med oss hem fick vi påsar med ärvekläder till Nelia och en låda med leksaker. Nelia älskar att ärva kläder från dom stora tjejerna och det är nästan det enda hon vill använda. Det är ju faktiskt de STORA tjejerna som har haft det ;) Så sött! Nu sitter hon här alldeles tyst på golvet och leker med de nya leksakerna.. men nu är det faktiskt dags för sängen så att mamma och pappa kan se lite film!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skal bare være glad for, at du ikke er udekørende nattevagt i denne kulde! I nat var det MINUS 12 grader!! Jeg er stadig stivfrossen!!:)

Annelie sa...

Hi hi hi I Stockholm är det just nu minus 18 grader och tänk.. Där är jag uppvuxen ;) underbara vinter!!