tisdag 30 september 2008

Somna i min famn...

Lilla My har blivit så förkyld och hängig så vi kunde inte gå till ÖF idag. När vi lägger henne på kvällen får hon sin välling i famnen och sen lägger vi bara över henne i sängen och så somnar hon. Men igår gick det inte för hon var så ledsen, så ledsen. Hon somna för att en kvart senare vakna och vara ledsen igen. Jobbigt att sova när man är förkyld...

Jag och A har varit ganska noga med att låta Lilla My sova i sin egna säng. Ända sen hon var liten liten baby. Både hon och jag har sovit så mycket bättre då. Då kunde hon ju somna i vår famn på dagarna och vi kunde ligga och vila tillsammans. Nu somnar hon ju inte i vår famn längre utan vill hellre busa runt och leka. Så nu saknar man det där otroligt mycket och skulle göra vad som helst för att få sova tillsammans med henne. För i vår säng vill hon inte sova! :)

Igår när hon var sjuk så satt jag med henne i famnen och sjöng för henne. Tillslut somnade hon äntligen! Istället för att lägga henne i sängen satt jag en stund extra och bara njöt! MYS!!


Lilla My när hon var några veckor gammal och faktiskt kunde sova i famnen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh lilla pluttan!!

klännimngen jag hittade var absolut inget speciellt....hoppas jag inte ser för alldalglig ut! vill ju vara fin på er dag!!

puss puss

Anonym sa...

åh!stakars lilla my som är så förkyld höj huvudändan på sängen med några böcker så har hon lite lättare att andas när hon sover kramar mormor vi ses snart!

Marta sa...

vilken söt bild på henne. : )

ja, visst är bilderna vackra! har lagt ut en till riktigt fin bild om du vill kika. : )