fredag 1 april 2011

1 April och lite annat skit

Idag är det 1a april och vi får väl se om det blir några aprilskämt idag..

Denna lilla bula har gjort mig fruktansvärt trött (eller om det är för att jag varit själv med två barn i snart två veckor, kanske lite av varje) och jag vill vila hela tiden. Snart är ju A hemma igen och då kan jag minsann få vila :)

Ang bulan så har A och jag googlat oss fram till en sjukdom som har tre olika varianter, varav en än ofarlig. Troligen har hon den ofarliga men eftersom den är lite ovanlig och att den faktiskt kan sätta sig i lungor och andra organ som man inte upptäcker så snabbt, vill vi ju inte chansa. Nu väntar vi bara på remiss till hudkliniken som förhoppningsvis vet lite mer om den och att handkirurgen skall ringa A nästa vecka.

Idag är Lilla My på dagis en halv dag för att dom skulle ha pyjamasparty. Alla barnen satt och såg film bland kuddar, huller om buller i soffan när vi kom. Alla i pyjamas och med varsitt gosdjur. Hon blev helt ställd när jag sa att hon fick ta med sig nallen till dagis. Men mamma, det var leksaksvisning igår. Har du frågat Sanna (fröken) om vi får det? Gullplutten tog på sig sin pyjamas med Bamses vänner på, gummistövlarna och staplade iväg. Nallen fick ju självklart följa med...

Inga kommentarer: