fredag 29 april 2011

Spets och liljekonvaljer


Så var dom gifta, Prins William och Kate Middleton. Kate var ljuv och vacker som en dag! Hennes klänning var väldigt vacker och fin men jag gillade livet och spetsarmarna allra mest. Kates bukett var ju väldigt, väldigt söt med vita liljekonvaljer. I like! Buckingham Palace var ju väldigt pampigt och fint med alla nyutslagna träd i altargången. Jag tycker nog att Victoria och Daniels bröllop för snart ett år sedan var en aning mer gripande.... :)

Idag hos hudläkaren fick vi konstaterat att Minna har en sjukdom som heter Juvenilt Xantogranulom (JXG)som är en mindre ovanlig Hystiocytossjukdom. De är oftast helt ofarliga men endel har massor av dessa prickar, mest i huvudet och på överkroppen. Kan få dessa i de inre organen men dessa är också ofarliga. Det farliga är om de får de i ögonen. Minna har endast en och därför är dom helt säkra på att det är ofarligt och att hon troligen inte kommer få fler. Dessa skall iallafall växa bort av sig själva så man får helt enkelt vänta och hålla lite koll... Jag vet att Minnas bula ser ganska äcklig ut på bilder men vi har ju vant oss och tycker inte den är så äcklig längre :) Men när jag ser bilder på de andra barnen som har dessa överallt på kroppen tycker jag det ser väldigt otäckt och smalkligt ut så jag är glad att hon endast har en enda, på handen dessutom!

Nog om det. Imorgon flyger jag och flickorna till Stockholm och hälsar på. GILLA!

Inga kommentarer: