måndag 4 april 2011

Sicken lång tjej!




Sitter i soffan och kikar lite på en unge i minuten. Orkar inte fördjupa mig riktigt i programmet för jag vet hur det tar tag i mig och vilka känslostormar som kommer. Föda barn är ju verkligen magiskt!

Idag har vi varit på BVC för Minna skulle få sin andra vaccination. En spruta i varje ben gick kanon. 6,5 kg och ja, längden kommer jag inte ihåg just nu. Längden låg iallafall mitt på medelkurvan och vikten lite under men enl hennes egna kurva. Lilla My ställde vi också under måttstocken och hela 107,5 cm lång är hon. Sicken lång tjej vi har!

Minna har sovit gott på balkongen efter sprutorna idag. Därför har vi stannat hemma för att hon skall få sova i lugn och ro. Feber eller kinkigt humör har vi inte märkt av. Lilla My och jag har pysslat lite med att göra müsli, tvättat lite gardiner och lagt pärlplattor. Mys! Efter middagen tog vi en liten promenad i området och Lilla My cyklade. Underbart att våren är på gång!

2 kommentarer:

Ebba sa...

ge mig receptet på muslin eller skicka hit lite.. jag blir ju suktad :-)

Puss

Annelie sa...

Ebba jag hade inget speciellt recept utan tog bara det jag hade hemma den här gången. Det blev havregryn, mandlar, linfrön, kokos, russin och solrosfrön. Vatten, lite honung och lite vaniljsocker och olja. Så in i ugnen :) Testa det är mumma!