fredag 15 april 2011

Upp och ned

Denna vecka har varit mycket av allt. Bra och inte bra saker. Saker och ting har gått går sönder för oss hör hemma. Strykjärnet gick sönder häromdagen, samma dag som A råkade fastna i kaffekannan som gick i tusen bitar. Tur vi inte är stordrickare av kaffe och klarar oss utan några dagar. Diskmaskinen vet jag inte om den börjar lägga av för den diskar plötsligt inte rent...

Vi var på utvecklingssamtal på dagis i onsdags. Alltid lika kul att höra hur det går och hur hon uppför sig. Hon är tydligen ett snäll och skötsam på dagis och man kan räkna på en hand hur många gånger hon blivit ledsen på dagis. Jättebra! Här hemma tar hon igen det och piper lite titt som tätt. Men det är väl helt enkelt ett rop på uppmärksamhet nu efter att Minna kommit. Vi hade utvecklingssamtal med Lilla Mys favoritfröken på dagis, Sanna. Hon är supergullig och hade verkligen förberett samtalet och skrivit ett litet brev om Lilla My som hon läste upp. Sånt uppskattas verkligen, att dom lagt ner lite tid på det hela!

Veckan fortsätter och A har fått en ny tjänst på jobbet. Jättekul och grattis älskling! Jag är imponerad... ;)

Jag krockade bilen igår! Krocken var i en korsning och inte alls i hög hastighet. Syntes inte så värst mycket på vår bil men på den andra, som var av den äldre modellen, syntes det en lite större buckla. Det värsta var nog hon jag krockade med. Hon kon gastandes ut ur bilen och skrek och undrade vad fan jag höll på med. Nästan lite skrattretande, för jag menar, ingen, krockar väl med flit? Nåja, kvällen avslutades iallafall med en urmysig grillpremiär hos vännerna i Vellinge. Tack för att ni lyfte min dag :)

Jag sover som en kratta för att lilla Minna vaknar stup i kvarten. Vi börjar misstänka att det är tänder på g som väcker henne på nätterna. Detta gör att jag går i en dimma av trötthet. (Jag vill iallafall fortfarande påstå att det inte är så värst jobbigt med två;) )

Dessutom längtar jag för tillfället hem till Stockholm väldigt mycket.

En händelserik vecka, känslomässigt, iallafall.

Lilla My i parken och plockar blommor.

Idag har A åkt till DK för att träna och gå på bio med vänner. Jag och tjejerna har haft en urmysig dag och varit ute i solen i nästan tre timmar. Vi gick, Lilla My cyklade, till affären och handlade lite och gick sen vidare till parken. Där lekte vi med vänner i ett par timmar. Solen värmde och det var underbart! Lilla My har haft fredagsmys med popcorn och sett Pippi Långstrump. Nu sover dom båda och jag tar det lugnt framför Robyns koncert på SVT. Gillar!

Snart är det påsk och vi har påskpyntat lite, lite. Vita och gula små fjädrar fick pynta vårt hem idag.


Inga kommentarer: