söndag 15 mars 2009

Dag med blandade känslor

Igår var en dag fylld med intryck och känslor som gör att det känns att man lever.

Vi började att åka till Rørvig i Danmark för att As mormor skulle begravas. Jag har bara varit på begravning en gång i hela mitt liv, när min pappa begravdes. Begravningen var fin och jag kan inte hindra tårar som kommer. Det är sorgligt att ta farväl... Jag har aldrig sett en sån gul kyrka som samtidigt var så fin!!


Innan begravningen gick jag och A en liten promenad för att Lilla My skulle sova. Det var vårlikt i luften och det blommade lite överallt. Underbart! Lilla My sov sig igenom hela begravningen och två härliga timmar i trädgården. Perfekt timing!


Vi var hemma i 10 minuter, böt om och hämtade välling till Lilla My och åkte sen vidare till Jesper och Martina i Vellinge. Ricco och Laila var också där med sina barn. Jesper och jag skulle göra bechamelsås till lasagnen men vi bara brände den... åh, någon (utan Martina, som lyckas med all mat) som lyckas och har något bra tips? Martina kom hem, räddade oss och lasagnen blev kalaskod! Martina är SÅ duktigt på att laga mat! Några falskor vin senare, klockan 2 tror jag det var, kom vi hem igen. Tack vänner för en superkul kväll!!

2 kommentarer:

martina sa...

Glad att jag kunde hjälpa!! Ni såg lite stressade ut när jag kom hem, inte minst Jesper... Bäst på mat, men inte dessert:-) Tack för jättegod kaka, glass o frukt! Mycket vin blev det o som sagt så var det ju min tur att gå upp.. Fast det var så himla trevligt så det gör inget, men nästa gång så får ni sova i gästrummet så ingen behöver köra. Kram martina

Annelie sa...

Hej! Vad roligt att du kikar in! Ja nästa gång så sover vi över och tar med en falska vin extra :) Säg till när ni hittat Wyclef DVDn så kommer vi! ha ha Kram på er