onsdag 17 juni 2009

Cykla

Lilla My har gått med sin hjälm på huvudet här hemma varje morgon denna vecka och sagt "cykla". Jag har lovat hennndags att vi ska ut och cykla efter dagis, men dente blivit av. Förrän idag. Jag hämtade henne på cykeln och när hon såg att jag hade hjälmen med mig blev hon eld och lågor. Vi cyklade en tur till Limhamn, postade ett brev och köpte oss lite dricka, sedan cyklade vi hem igen. Hon älskar att sitta bak på min cykel och sjöng högt och tydligt hela vägen, hejjade på allt och alla och pickade baken då och då. Hon är så mysig!





3 kommentarer:

Mollan sa...

Åh vilken gullig hjälm!
/Mollan

OA PIP sa...

Härligt att cykla när det inte blåser. I morgon ska jag cykla till Svågertorp för att ta tåget till Köpenhamn.
Brukar titta in här lite då och då. Kul att det finns bloggare i närområdet.
Önskar dig en skön midsommar.
Madeleine i Västra Klagstorp.

Annelie sa...

Mollan: vad kul att du läser! Visst är hjälmen söt. På danska heter nyckelpiga Mariehøne och det tycker jag gör den ännu sötare :)

OA PIP: kul med nya läsare som bor i närheten :) Hopps cykelturen gick bra i blåsten!