måndag 14 september 2009

Mirakel sker

Ja, det sker små mirakel här hemma. Lilla My kom till mig i köket och sa tissa. Jag tog med mig trasan (eftersom hon sprang omkring utan blöja trodde jag det var på golvet) och hon ledde mig till, håll i er, en kissfull potta! Hon klappade sina små händer och tog papper och torkade sig :) Även om hon redan varit en tur till köket för att hämta mig.

20 minuter senare händer det igen. Jag tar inte med mig någon trasa för att jag visste ju att hon redan kissat och trodde inte hon var kissnödig igen. Pottan var full av kiss även denna gång. Duktig flicka!

Ytterligare 20 minuter senare när hon ska få på sig en blöja, lagom till läggdags, frågar jag henne om hon vill kissa på pottan igen. Jaaaaa, säger hon och eftersom hon kissat TVÅ gånger på pottan redan tror jag inte det skulle bli något. Men det kom en liten skvätt även denna gång...

Nu sover vår stolta lilla flicka sött på söta örat!

2 kommentarer:

Ebba sa...

Duktig tjej!

P o K

Anonym sa...

Vad kul! då är hon väll stolt kramar mamma/mormor