tisdag 17 augusti 2010

Stökar och bökar


Ungefär såhär kan det kännas ibland. Inte kommer jag ihåg att Lilla My var såhär i magen...

Kan bäbisarna i magarna bli rastlösa? Ibland känns det så för den senaste veckan har vår lilla tjej rört sig VÄLDIGT mycket och det är inte alltid skönt. Tror hon har hittat sin position med huvudet nedåt och benen ligger rakt under mina högra revben. Där älskar hon att trycka och det känns ibland som att hennes fötter fastnar under revbenen.. Inte skönt! Dessutom är det svårt att koncentrera sig när man sitter på jobbet och någon hela tiden buffar på en... ta nu en tupplur medan du kan lilltjej, snart har du storasyster som hela tiden är i farten. Då blir det inte lätt att ta en tupplur när som helst. Jag lovar! :D

Igår kom Lilla Mysen och ville mysa med mig efter maten. Hon satt i mitt knä (som i själva verket var på magen) och hon tyckte ju det var jättekul när jag sa att hon nu satt PÅ lillasyster. Jag menar, hur märkligt är inte det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herre gud vad tydligt man ser foten på lill tjejen har aldrig sett nåt liknandet om hon ligger så tills hom kommer ut blir hon en nyfiken strut precis som mats med näsan uppåt vid födseln krammar mamma

Annelie sa...

Men mamma det är ju inte min mage :) Nog för att jag redan är stor men SÅDÄR stor är jag ju inte. Ska nog ta en bild ikväll så du får se.. :D