torsdag 27 maj 2010

Illamåendet vill inte...

...ge med sig! Igår och idag har jag mått illa, haft huvudvärk och ont i magen. Inte alls varit på topp. Har precis ätit en varm fralla så jag känner mig lite bättre för tillfället. Igår var Lilla My med dagis och hälsade på Räddningstjänsten och fick titta på barndbilen och hälsa på brandmännen. Det var så kul att höra när hon satt i mitt knä, med den röda brandhatten på, och berättade om brandbilen. Gulljänta!

Hon har haft lite svårt att somna på kvällarna och det hela började med när det blev ljust på kvällarna! Hon ligger och vrider o vänder sig i ca en timme innan hon somnar. På dagis kan det tydligen också ta lång tid för henne att somna. Vilket jag tycker är konstigt för på helgen är sitter hon nästan och sover efter lunch och somnar på två minuter. Iallafall så testade vi att ta bort vilan på dagis igår. Stackars liten var SÅ trött när vi kom hem och den minsta lilla motgång fick henne att brista ut i storgråt och klockan 1800 satt hon sovandes i soffan i sin badrock. Jag försökte dock hålla henne vaken men kvart i sju gick det inte mer. Jag vill inte se henne sådär mer för jag tror det är påfrestande för henne också. Inte bara för mammas hjärta..

Vi ska testa idag och imorgon också för att se om hon vänjer sig. Kanske går det bättre, kanske inte... vi får bara vänta och se!


En tupplur på dagen gör väl alla gott?

Inga kommentarer: