onsdag 19 maj 2010

Jag överlevde

Jag överlevde morgonens glukosbelastning :) Jag var väldans hungrig och illamående när jag fick en mitt stora glas med sockervatten som jag skulle sluka på 5 minuter. Sen var det bara att vänta hela 2 timmar innan proverna kunde göras. Det var en tjej till som gjorde sitt vanliga glukostest i v 30 och vi båda ockuperade en varsin soffa i väntrummet och somnade. SÅ skönt... Testerna såg jättebra ut och mitt blodvärde hade dessutom gått upp så jag slipper ta mina järntabletter nu. Min mage jublar!

Nu har jag ätit lite frukost och är tillbaka på jobbet...

2 kommentarer:

Molly sa...

Vad är glukosbelastning...??
Varför gör man det?

Kanske en dum fråga, men om man inte frågar får man aldrig veta ;-)

Annelie sa...

Molly: får man inte göra det här uppe i Stockholm? I skåne är det obligatoriskt att göra ett sånt test (man dricker en stor härlig sockerdrink och tar blodsocker test efter två timmar) för att se om man har fått grviditetsdiabetes. Eftersom mamma har diabetes och hade graviditetsdiabetes när hon var gravid får jag även göra ett tidigt sånt test... nu vet du :)Man skall alltid fråga!