onsdag 18 maj 2011

Fina paket blir man lite extra glad av


 
Fina paket som är inslagna med lite själ är väl lite extra  kul att få, och ge! När jag har tid älskar jag att sitta och pyssla lite grann och lägga ner lite extra på saker och ting. Man blir ju faktiskt en smula gladare av såna saker. Iallafall jag..
Igår öste regner ned mest hela dagen. När Lilla My var lämnad på dagis fick jag och Minna rusa, i regnet, bort till BVC som ligger några hus bort. Det var dags för 6månaderskontroll och läkarbesök. Läkaren var väldigt intresserad av Minnas bula och vi berättade och pratade om det vi visste. Jag tyckte det var lite kul att hon visade instresse och att man faktiskt får prata av sig lite grann. Lillfisen vägde nu 7000g och om jag inte minns helt fel så var hon 68cm lång. Lite under kurvan på vikten men längden ligger mitt på kurvan. Om jag inte minns helt fel så låg Lilla My alltid över längdkurvan.. Minna var ett exemplariskt flickebarn, som hon uttryckte sig. Men så säger dom till alla!

Idag skiner solen och Lilla My skall ha baklängesmarsch på dagis. Jag skall åka och lämna in vårt köksbord till slipning för det förstört av en olja som vi köpte på Bauhaus. Nu kommer det bli fint igen! Sen är det lite fix här hemma för igår ringde en mäklaren och undrade om dom fick komma och värdera vår lägenhet. Självklart får han det! Om han nu tror att den går att sälja..... :)


Inga kommentarer: