söndag 27 november 2011

1a advent


Jag tycker det är lite kul med olika adventsljusstakar varje år och det var varit en blandat kompott. De senaste åren har det varit blockljus i olika varianter. Detta år kör jag på en hederlig gammal stil med fyra smala ljus. Staken är från det gula varuhuset för några år sedan... jag gillar den fortfarande!


Lite färg lyser upp vår annars svart/vita vägg i vardagsrummet. I bakgrunden skymmer ni Lilla Mys allra första skolfoto...






Jag kan inte riktigt förstå själv att vi faktiskt har  köpt och klätt julgranen redan! Eftersom vi brukar åka till  Stockholm någon vecka innan jul, brukar vår gran komma upp vid lucia, då har vu några dagar att njuta av den innan vi åker. Detta är ju i tidet tidigaste laget men vi samåkte med våra grannar och gjorde en hygglig tur utav det hela. Nu lyser den upp fint i vardagsrummet och den har faktiskt gjort att jag fått lite julfeeling här hemma..

Första advent börjar lida mot sitt slut. I år kom den lite väl plötsligt och jag hade andra inredningstankar i huvudet och gick inte alls i julpyntartankar. Jag har inte haft det minsta julkänsla överhuvud taget. Tog mig i kragen och satte upp julstjärnorna i fönstrerna iallafall. För barnens skull! Lilla My var en go hjälpande hand och plötsligt stod hon och rev i julkartongerna och mer och mer saker kom upp i lägenheten. Ja ja tänkte jag.... samtidigt frågar grannen om vi inte skall ut och köpa julgran tillsammans (i går, lördag) och det gjorde vi. Så nu har vi julgran uppe också! Nu blev det riktigt mysigt här hemma och vi är nog redo för julen...

Lussebullar hann vi också med att både baka och äta. Några pepparkakor slank ner också... mmmm! Bara glöggen som fattas för mig! Och min kära A som kommer hem imorgon....

Hoppas ni alla haft en mysig första advent!


Inga kommentarer: