tisdag 8 november 2011

Hemma igen

Nu är vi hemma i Skåneland igen. Pappa mötte upp oss hemma och vi hade en lugn dag hemma igår. Jättemysigt! En familjedag en helt vanlig måndag med bullbak på kvällen. Båda tjejerna var trots allt trötta på kvällen och somnade när vi la dom.

Jag skulle få sova inatt, min första natt utan att behöva gå upp och ge Minna välling, på en vecka. Att gå upp på natten och på morgonen varenda eviga dag tär på krafterna.... Jag sov som en stock inatt och vaknade av klockan som ringde, 0600. Dags att gå upp och åka till Friskis & Svettis för spinning stod på schemat. Det var en spinningledare jag aldrig tränat med och det var SÅ hårt pass och ingen vila någonstans i passet (som det annars brukar vara ungefär sådär mitt i passet). Han var helt galen och sjöng högt i sin lilla microfon under hela passet. Jag har ganska svårt att förstå skånskan i dessa högtalare så det blev mest ett skrålande passet igenom...

Nu är Lilla My på dagis och Minna har precis vaknat. Pappa sitter och jobbar lite och jag skall hänga lite tvätt. Snart ger jag mig iväg på ett efterlängtat besök hos frisören. Denna dag känns väldigt lyxig för mig...


Inga kommentarer: