lördag 10 december 2011

Dags för lite julstämning!

Hyacint är en favorit blomma kring jul. Tycker dom luktar härlig jul och är väldigt vackra. Jag hörde på nyhetsmorgon förra helgen att den vita tydligen är den som luktar minst.... ett tips till dom som inte gillar den doften så mycket! Än så länge har jag tre stycken här hemma men tror faktiskt jag skall köpa hem några till idag och kanske sätta i en grupp....

Idag gick jag upp med tjejerna halv sju och nu har vi myst i soffan i en timme. Alldeles snart skall vi äta lite frukost och starta denna dagen.

Julkänslan lyser fortfarande med sin frånvaro för mig och idag tänkte leta upp den. Vi skall försöka hinna få upp det sista julpyntet idag och hinna med en sats lussebullar. Jag hade också tänkt att vi skall ut och fixa lite ärenden, några julklappar skulle vara skönt att få hem. Jag skulle vilja till Slättarps gård och se om vi kan få lite julkänsla där. Vet inte om jag är tidsoptimist idag men det känns ungefär så.... hade ju tänkt att försöka mig på en dansk fläskestek också! Kanske bäst att sätta fart...

Kan den enda anledning till den saknade julkänslan vara att det känns som tidig höst ute? Den vita snön hade ju faktiskt hjälp lite på traven... har ni fått någon julkänsla ännu?!



Inga kommentarer: