tisdag 6 december 2011

Eko balsamspray för barn



Lilla My har ju alltid, sedan hon var liten, haft en stor kaluffs med mycket, mycket hår. Det är mjuk och lite glatt men inget babyhår som många har. För att reda ut håret när hon duschat så använder vi balsamspray. Genial idé tycker jag och det går verkligen lättare att kamma ut, utan tårar :) Sist vi köpte nytt fick hon själv välja ett spray och det blev med någon fin etikett på. Men fy bövelen var detta spray luktar!! Det luktar så tillgjort och skall föreställa fruktlukt och man känner lukten av alla dessa tillsatser som haft i för att få denna lukt. Sedan dess har jag letat efter ett ekologiskt balsamspray för barn men har inte alls gjort några fynd. Hittade ett från EcoKid men tyckte att 299kr var en aning dyrt.... nu såg jag att Swedish Beauty Factory har rea på detta! Nu skall jag iallafall slå till!
Såg nu när jag gjorde min beställning att dom dessutom bjuder på frakten hela december!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Är på jakt efter en ekologisk balsamspray till min dotter Ellen som är 3 år. Är du nöjd med Ecokids balsamspray? Tynger den ner håret och gör att det ser fett ut?

Mvh
Sofia

Annelie sa...

Hej Sofia,

jag är nöjd med balsamsprayet. Jag tar det bara i längderna så fett tycker jag inte att det blir. Det luktar lite lime/citrus i början men det tycker jag försvinner sen. Den jag köpte är en väldigt stor flaska som kommer räcka läääänge... :) Säg gärna till om du hittar något annat bra. Jag tyckte det var svårt att hitta!

Vänliga Hälsningar
Annelie