fredag 16 december 2011

En nöjd Annelie...



Igår var en hektigt dag och den startade med att jag och tjejerna åkte till MAS för att Lilla My hade tid hos läkaren där. Dom skall hålla koll på hennes långa kropp. Alltså så att hon inte blir typ 2 m lång.... idag mäter hon 114cm vår långa och ståtliga tjej. Det trog ut på tiden och när dom sa att vi skulle gå till huset bredvid, längs ner i källaren för att ta blodbrov höll jag på att spricka... jag skulle vara i stan 1½timme senare på anställningsintervju. Som tur var kunde vi gå till vår vårdcentral idag istället och ta proverna. Jag hann precis lämna Lilla My på dagis och Minna hos Fia och kom alldeles lagom till intervjun... phu!

Dagen fortsatte i samma anda! Senare på eftermiddagen ringde telefonen och jag fick veta att jag fick jobbet! Det är en helt underbart härlig känsla jag har i kroppen och jag är så glad att jobbsökandet är över! Att ovissheten är över! Den 1 februari börjar jag som ekonomiassistent (tillsammans med tre andra) på Skånska Dagbladet och det ser jag fram emot!

Kunde jag önska mig någon bättre födelsedagpresent eller julklapp?!

Inga kommentarer: