söndag 1 januari 2012

2012

Min nyårsklänning inhandlade jag på Slättarps gård dagen innan och den är från  danska Nümph. Färgen är inte den färgen jag vaniligtvis klär mig i och jag kände mig lite "vågad" när jag köpte den, men jag gillar den och det fick bli min klänning denna nyårsafton!

Första januari 2010. Första dagen på det nya året och det känns jättebra. Vår nyårsafton hos våra vänner Peter och Johanna  blev jättebra. Vi var tre par, 5 barn och en vuxen far i sällskapet och hade det riktigt hyggligt. Småbarnsföräldrar som vi är så gick vi i säng redan 230 men jag tyckte vi hållde oss ganska pigga i år iallafall. Vi sov kvar och dagen idag startade lugnt och jag fick lite sovmorgon. Vi gick alla på en lång promenad i skogen medan Lilla My och Gabriel cyklade och småbarnen låg i vagnarna och sov. SÅ skönt en dag som denna!

Barnen fick sin nyårsmiddag lite före oss och blev serverad av oss vuxna. Satt och åt så fint men snart så blev det spring i benen igen.



Jag och Alex stod för desserten och i år hade jag lite svårt att bestämma vad det skulle bli. Det fick bli tre små rätter i olika söta smaker. I kaffekoppen gjorde jag en passionsfruktpannacotta men ingefärshallon, bredvid ligger en kladdig och mumsig chokladstjärna och till sist en fruktspett med vit chokladkräm med smak av lime. Mums!


3 kommentarer:

Helsemarie sa...

Ja, tak for en helt utrolig hyggelig og skøn nytårsaften. Og dagen derpå. GOd mad og godt selskab.Vi ses snart mange kram fra Jo

Anonym sa...

Superfin klänning! Du passar i färg! Kram från Cattan

Annelie sa...

Johanna: tack själva!! Fick ni sova och vila lite när vi gått? :) Vi somnade i bilen och sov SÅ gott :D

Cattan: Tack :) Jag ska väl bara vänja mig lite....