söndag 8 januari 2012

Dags för ny rengöring och ansiktskräm

Både min rengöring och ansiktskräm tog slut här hemma och jag tänkte testa Estelle & Thild denna gång. För en tid sedan spelade min hud mig en spratt och var totalt ut kängorna. Det var faktiskt då jag bestämde mig för att köra ekologiskt och har gjort det sedan dess och min hud är betydligt bättre nu. Om det beror på det ekologiska eller något annat vet jag inte, men fortsätta med ekologiskt tänker jag göra!



I ren panik (när huden var som värst) köpte jag en ansiktskräm från Organic Pharmacy som jag gillar väldigt mycket. Den är dryg, ger den fukt jag behöver och känns lätt och skön. Nu på vintern behövde jag tillföra ansiktsolja men tror den är helt perfekt på sommaren! Tyvärr är den inte riktigt gjord för min plånbok...

Denna gång ville jag gärna testa svenska märket Estelle & Thild. Dom har fyra olika serier och eftersom jag nu passerat 30, så testar jag nu serien för torr och  mogen hy, Rose Otto. Rengöringen är suverän och tar bort all makeup, inkl mascaran! Dessutom är den dryg! Ansiktkrämen har jag inte testat lika länge ännu men första intrycket är än så länge, bra! Den är lite fet kan jag tycka och såhär på vintern behöver jag det verkligen! Dessutom gillar jag deras utseende väldigt mycket. Lite sött men samtidigt så stilrent. I like! Att dom har ekologiska och naturliga ingredienser, fria från bla parabener, mineraloljor, parfym, färgämnen och andra icke bra ingredienser, är ju super!


Inga kommentarer: