onsdag 18 januari 2012

Jag är lite kräsen tror jag....







Vår gamla soffa (en vit Ekeskog, som nu inte finns kvar på IKEA längre) höll nästan på att falla ihop. Den hade fått leva ett hårt liv här hemma och tyget som tvättats flertal gånger, mådde inte så bra. Dags för ny soffa helt enkelt. Jag visste precis vad jag ville ha!!

Men som med allt annat när man lever i ett förhållande, måste man ju kompromissa. Alex och jag var så långt ifrån varandras soffdrömmar man kan komma!! Han ville ha en soffa som stod längsmed golvet, i mörkt tyg och gärna så stor som möjligt. Soffan jag drömde om var i ljust tyg, vitt eller beige, och på ben eller fötter. Inte så stor men kanske med en fåtölj till.... här skulle vi kompromissa och hittade en soffa på Ilva som vi båda gillade. Vi stod där med två trötta och hungriga barn som sprang runt, runt i butiken. Den slog vi till på och leverans två dagar senare skulle vi få!

Vi åkte hem och sålde våra andra delar på blocket. Gick hur bra som helst! När vår nya soffa äntligen kommer och vi har monterat upp den så är den betydligt mörkare än i butiken. Till min stora besvikelse! Alex kastar sig i soffan och säger att jag vänjer mig..... det har jag alltså inte gjort och jag kan tyvärr erkänna (hur drygt det än låter) att jag inte är helt nöjd med soffan. Men nu står den där, är vår, och går inte att lämna tillbaka. Nu får jag försöka göra det bästa av situationen...



3 kommentarer:

Helsemarie sa...

Ej hvor jeg grinte da jeg læste dette indlæg!! Hold kæft det er sjovt!! Lad os håbe at den kommer til at lide en hurtig og effektiv død, inden for længe!! Måske i kan nævne i jeres boligsalgsannonce, at dem der slår til først, får en spritny sofa med i købet.. :)

ps.. Måske lidt flere måltider i sofaen kan gøre det af med den... Desværre så holder Ilva og Ikeas sofaer megeeeeet længe... det skidt!!

Ebba sa...

Den är fin och på dessa bilder betydligt ljusare än dom jag sett innan. Jag tycker du ska vara nöjd!

En liten grej bara, eran förra soffa hette Ekeskog :D

Annelie sa...

Tack för era kommentarer! Så kul att höra vad andra tycker! Ebba bilderna är lite ljusare än verkligeheten faktiskt är. Jag kunde bara inte få för mig att visa riktigt hur mörk den är ;)