torsdag 29 mars 2012

Danskarna dom kan dom!

Foton från: Groowingfeet.dk,  Angulus, Petit by Sofie Schnoor,  

Eftersom Lilla My växer som ogräns, som vi säger här hemma, så vad det nu dags att köpa nya vårskor. Dom gamla har hon växt ur för länge sedan. Jag ville ha några låga skor, inga jympaskor för det tänkte jag köpa när jag är i NY. Eftersom man inte har all tid i världen att gå på stan och strosa, kolla lite på barnskor och ha med sig en pigg Lilla My för att prova, brukar jag sitta och kolla in lite skor på nätet och sen ge mig ut i butikerna. Jag är lite besviken på den svenska marknadens barnskor (eller så vet jag inte riktigt var jag ska kolla, tips??) utan de skor jag har hittat är i danmark. De danska märkena tycker jag gör praktiska och fina barnskor!! Vinterskor, sommarsandaler, inneskor och ballerinas. De gör det bara så bra!

Lilla My fick själv välja några jag valt ut och ville ha denna sko från Bisgaard. Jag hittade den inte på någon svensk sida som sålde den och när jag satt och skulle beställa den från danmark så funkade inte korten osv. Sur blev jag och helt plötsligt hittade jag ett nytt svensk skomärke som jag beställde ett par liknande skor ifrån. Hoppas vi att hon blir nöjd med dom...




2 kommentarer:

Helsemarie sa...

Højre hjørne øverst1! Dem elsker jeg.. Dem skal Isolde have... Men ak, hun kan jo først passe dem om 2½ år:(

Annelie sa...

Ja jag vet, dom är bara så söta!! Finns ett par sommarsandaler i samma stil!!