onsdag 7 mars 2012

Ett barn? Två barn?

I måndags åkte A och Lilla My, tillsammans med två arbetskamrater till A och deras två barn, upp till Isaberg, Hestra för att åka skidor. Två hela dagar har dom små barnen stått på ski som hon säger, och haft det bra. Jag och Minna har varit hemma och haft super mysigt. Hon har varit gosigare än gosigast, vår lilla tjej, och har somnat i min famn varje kväll.

Jag är väldigt överraskad hur lätt och smidigt det har varit med ett barn! När man är i sitt egna lilla ekorrhjul tänker man ju inte på hur vardagen egentligen är. Jag märkte heller ingen jättestor skillnad när vi gick från ett barn till två barn. Men denna gång, när jag i tre dagar, gick från två barn till ett barn, så märkte jag stor skillnad. Väldigt märkligt måste jag säga...

Idag kom dom hem igen. Minna var så trött och somnade innan dom kom, men när dom satt i bilen pratade Lilla My med Minna i telefonen och Minna började skratta och fnissa när hon hörde henne. Så sött. Man märker att båda tjejerna längtat efter varandra. Direkt när dom kommit innanför dörren ville Lilla My gå in och klappa på Minna som låg och sov.... <3

Lilla My stod på ski för första gången, mars 2012!


2 kommentarer:

Fia sa...

Duktig hon är, lilla My.. Tyckte hon det var kul?
Vad mysigt att vara själv med ett barn, tror dom behöver det ibland.

Annelie sa...

Hon tyckte det var jättekul och A sa att hon blev riktigt duktig de sista timmarna på andra dagen dom åkte! Jag blev så sugen på att hyra en stuga hela familjen nästa år :)

Ja gud så nyttigt det var för alla att vara ifrån varandra!! Detta borde man göra oftare ;)