tisdag 20 mars 2012

Lilla My funderar...

Lilla My säger redan kloka saker.... eller? Var ska detta sluta?

Oj så mycket kul Lilla My säger nuför tiden och jag måste ju nästan försöka att återskapa det här på bloggen. Kanske kan det ge någon annan ett smile på läpparna också för jag har fått mig några goda skratt!

Igår satt vi i bilen påväg hem så frågar hon mig:
 - mamma, vad ska du jobba med när du blir stor?
- samma som jag gör nu, med siffror, svarar jag.
 - ska du inte jobba med hamburgare?!
- med hamburgare? Nä det tror jag inte...
 - kan du inte göra hamburgare eller?

Idag kom hon till mig när jag stod och sorterade tvätt, så sa hon:
- jag kan säga Ipod på danska.
 - jasså, hur säger man det då?
- Ipad!

Igår ropade hon på mig i köket och frågade vem som bestämmer i Sverige:
- kungen kanske? säger jag.
 - NÄ! Ropar hon, för det gör faktiskt min pappa!
- jasså?


1 kommentar:

Helsemarie sa...

:):):)God humør den pige har. Dog har hun vist misforstået noget med dden der om hvem der bestemme... Ikke engang i stuen bestemmer din pappa lille my:)