söndag 18 mars 2012

Det gör inget mamma...

Bilden är tagen i somras så den är inte från kalaset igår.
Igår fick jag så dåligt samvete så dårarna brände i ögonvrån! Lilla My har hela veckan sett fram emot Isabellas prins & prinsesskalas, som skulle gå av stapeln igår, klockan 1400. Vi var iväg i torsdags och hon fick välja present till Isabella. Igår när Minna sov middag satt Lilla My och jag i lugn och ro och slog in paket, skrev ett kort och flätade håret. Tjugo över ett kollade jag på inbjudan för att se den exakta adressen och ser att kalaset började klockan 1200!! Jag fick världens största klump i halsen och skyndade iväg till kalaset. Usch så jag skämdes och skuldkänslorna att hon missat nästan hela kalaset var värst. Men hon tog det bra och som tur var hade dom inte ätit tårta eller fiskat fiskdamm, så det hann hon vara med på. Hon tog det bra och hon förstår nog inte om hon missat 15 minuter eller nästan hela kalaset. Hon hade haft kul och följde glatt med mig hem igen efter 30 minuter. När jag bad om ursäkt och förklarade att det var mitt fel sa hon bara, det gör inget mamma, och struttade vidare.....

Det kanske inte är hela världen att missa ett kalas men i hennes värld har detta tagit upp mycket tid och hela dagiset var där. Hon har pratat om vilka som skulle komma, att dom skulle få chokladbollar och vara prinsessor (hon ville klä ut sig till ballerina så det fick hon vara)..... ja hon blev nöjd i slutändan iallafall och det är huvudsaken!


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! så gulligt! kram mamma/mormor