söndag 10 juni 2012

Hemlängtan och gräsänkling


Söndag morgon och jag sitter i soffan med en kopp te, tjejerna busar. A reste bort igår och kommer hem på fredag igen. Gräsänkling med andra ord... Sedan jag flyttade ner till Skåne för 4½ år sedan så har jag haft perioder där jag har otrolig hemlängtan. En sån är jag inne i just nu. Jag trivs jättebra här nere i Skåneland och själva Stockholm räcker med de doser jag får när jag hälsar på. Det är ju såklart de nära och kära jag saknar och mest de där spontana träffarna med dom där hemma. Bara en fika, lek i parken eller en middag en vardag. DET saknar jag och jag kan känna mig riktigt ensam här ibland. Men som sagt det går i perioder och jag vet ju att denna period också går över.... snart hoppas jag!


3 kommentarer:

Alex sa...

Jeg er snart tilbage skat. Elsker dig:-)

Alex sa...

Vi ses snart:-)

Helsemarie sa...

Vi er hjemme igen... Peter er væk midt på ugen og igen næste uge. Så kom endelig her... SÅ kan vi Fikca eller hvad det nu hedder, i mit køkken mens børnene crasher resten af huset!:)
Jeg holder nu stadig på, at I skal flytte til Holte, til os.. Naboens hus er stadig ikke solgt, og konene har nu officielt fået en ny kæreste, så mon ikke de snart er villige til at gå ned i pris:):)