torsdag 7 juni 2012

Veckovill

Nu har har nästan alla syréner blommat färdigt och det är ju lagom till alla skolavslutningar som är just nu. Jag fick förbi 4-5 studentmottagningar som hölls i trädgårdarna här nere i villaområdet, när jag var ute på promenad tidigare. Så mysigt. Tänk när våra flickor tar studenten... helt plötsligt är vi där! ;)

Igår var det Sveriges nationaldag. Här hemma var vi ovanligt slöa och jag tog en middagslur på hela tre timmar! Somnade som vanligt på kvällen så det var mer än välbehövlig sömn, Dagen liksom försvann iom att vi var så slöa. Visste ni förresten att man firar Sveriges nationaldag den 6 juni för att Gustav Vasa valdes till sverige kung den 6 juni 1523. Det visste faktsikt inte jag :)

Idag har det känts som måndag och imorgon är det redan fredag. Man blir lite härligt veckovill när man får en ledig dag såhär mitt i veckan. Helgens stora happening är att Lilla My skall på kalas på lördag. Sånt kalas när inte mamma är med utan bara lämnar och går... DET är spännande det. Jag tänkte passa på att gå en härlig tvåtimmarpromenad och att Minna skall sova under tiden. Tror ni jag kan tajma allt detta, kalas, middagslur, promenad och fint väder? :) Ja vi får väl se.... Om jag har tur så lyckas jag!


Inga kommentarer: