tisdag 26 oktober 2010

BM-besök

Idag var det dags för besök hos BM igen och det var första gången A lyckades få till det att följa med, kul! Var en BM-student med som fick känna på magen, mäta och ta prover. Magen hade inte växt så mkt sen sist vi var där, glad för det är jag, men 1 cm var helt okej sa hon. Jag erkände att jag slarvat med järnintaget så hon tog ett nytt prov denna gång men hör och häpna, det låg på 130!! Det slog mig då att det höjdes strax innan Lilla My föddes också så det kanske är ett sätt för kroppen att förbereda sig?! Hon frågade hur mkt jag kände henne och numera rör hon sig inte alls mycket där inne, vilket jag tagit på ett tecken att hon förbereder sig. Jag sa till henne att jag känner henne iallafall någon gång per dag. Tydligen skall man känna henne minst 10 ggr per dag så nu skulle jag hem och räkna... är uppe i 6 nu :)

Har en tid hos BM den 9 november men även om jag verkligen gillar min BM så hoppas jag inte vi ses då :)

Uppdaterar gissa-datum-listan:

Alex 22 oktober
Mamma/mormor: 28 oktober
Göran: 31 oktober
JAG: 6 november
Marta: 8 november

4 kommentarer:

Marta sa...

Jag måste ju också gissa, jag tror på måndagen den 8/11. :)

Annelie sa...

Klart du ska :) jag lägger till dig!

Marta sa...

kulkul! :D

Molly sa...

Ok, jag gissar på 3/11