måndag 21 februari 2011

Helt galet


Alla fingrar i munnen, helst samtidigt!

Detta är helt galet, Minna har redan fått sin första tand! 3½ månad gammal såg vi en liten vit prick i nedre munnen och några dagarn senare kunde man ana en hård bula under tandköttet. Den har inte riktigt brutit igenom ännu men jag är nästan helt säker på att det är en tand. Det förklarar hennes händer som ständigt är i munnen och saliv all over! Lilla My fick sin första tand betydligt senare (tror det var vid 8 månaders ålder) och min mamma har nu berättat att jag själv var hela 10 månader gammal när min första tand kom. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dennas ankomst med tanke på att jag ammar men jag antar att jag bara får vänja mig...


Tummen åker också ofta in i munnen. Den vill hon gärna ha i munnen samtidigt som hon äter också. Jag drar ut den men hon stoppar tillbaka den... h e l a t i d e n!


Inga kommentarer: