söndag 20 februari 2011

Tulpanerna piggar upp

Igår var vi på en helmysig och rolig fest i Vellinge hos fina vänner. Alla män som var där är faktiskt arbetskamrater med A och tillsammans var vi 20 stycken inkl barn. Det var riktigt mysigt och kul att träffa alla och som vanligt när vi är där så fick vi supergod mat som Martina gjort. Bland annat fick vi en blomkol och knølselleri (heter det på danska, jag vet faktiskt inte vad det heter på svenska?!) som var helt underbart god. Undra om man ska försöka sig på det själv någon gång eller om man bara förstör hela upplevelsen då? :) Jag åkte hem och sov tillsammans med Minna och A och Lilla My sov kvar i Vellinge. I morse åkte jag tillbaka och fick smaka på god brunch tillsammans med alla som sovit kvar. Mys!

Idag har vi varit en trött familj som trots sömnbristen fick städmani när vi väl var hemma igen. Damma, damsuga, tvätta, tvätta fönstrerna som man knappt kunde se ut genom, så nu är det skinande rent. Nästan iallafall! Jag känner mig allt annat än pigg med halsont och snuvig näsa också. Det är lite dålig tajmig att bli sjuk nu eftersom A reser bort imorgon... typiskt!


Blommorna som Lilla My valde till mig på alla hjärtans dag får pigga upp min lilla förkylning.


Inga kommentarer: